۱۲
مهر

تکنولوژی های هوشمند سیستم اینترکام

 

 

سیستم IP G+ جدیدترین فن‌آوری معرفی شده از سوی برند Golmar می‌باشد که بر پایه پلتفورم IP SIP – LINUX است. این سیستم احتیاج به هیچگونه سروری برای راه اندازی و مدیریت ندارد. و همچنین به طور کامل قابل انعطاف، قابل استفاده در انواع مقیاس‌ها و به طور کامل قابل اطمینان می‌باشد.از زمان شروع، برند Golmar یک رنج وسیعی از محصولات برای انطباق هر چه بهتر با پروژه در نظر می‌گیرد.بنابراین، رنج پیشنهادی محصولات پنل‌های  6502 SIXTY IP G +، که در دو مدل آلومینیوم و مشکی موجود می‌باشند. این پنل متشکل از آلومینیوم به ضخامت 5 میلیمتر، با درجه حفاظت IP65،  درجه حفاظت در مقابل خرابکاری IK07، مجهز به یک دوربین 130 درجه و صفحه TFT 4.3، صفحه کلید با نور پس‌زمینه با سنسور حضور و ریدر RFIDمی‌باشد.

برای داخل واحدها دو نوع مانیتور موجود می‌باشد. ART 7 IPG + یک مانیتور با صفحه 7 اینچ که توانایی مدیریت تمامی عملکردها را دارا می‌باشد. این پنل شامل چهار ورودی که می‌تواند سنسورهای نفوذ سارق، دود، گاز و یا سیل باشد را با یک آلارم یکپارچه نماید. هر خروجی می‌تواند براساس برنامه داده شده بر اثر کشف هر کدام از سنسورها عمل نماید. ورژن دیگر  مانیتور  ART 7W IPG + با یک صفحه 7 اینچ با یک ماژول Wi-Fi می‌باشد. این مانیتور می‌تواند با روتور کاربر لینک شده و با استفاده از نرم‌‎افزار G2Call+APP تمامی تماس‌ها را از پنل با صوت و تصویر دریافت نموده و پاسخگوی حداکثر دو درب باشد. علاوه بر این، نرم‌افزار توانایی یکپارچه سازی دوربین های IP که پروتکل ONVIF ، یا سایر دوربین های Wi-Fi آپارتمان را دارند. همچنین نرم‌افزار قابلیت دریافت اخطار از پنل و همچنین فعال یا غیر فعال کردن آنها را دارا می‌باشد.

نوآوری جدید در این سیستم واحد نگهبانی  CE-G + با یک مانیتور 7 اینچ و منوی کامل جهت مدیریت تمام سیستم، ارتباط صوتی، ارتباط با دوربین واحد نگهبانی جهت دیدین نگهبان در زمان مکالمه، و حتی دریافت پیام‌های متنی جمعی یا خصوصی می‌باشد.در نهایت، یک پنل خصوصی  PCM/G+ به عنوان پنل ورودی برای هر واحد انتخاب شد. به صورت مستقیم به مانیتور متصل شده، و این تجهیز یک پنل ورودی با کاور آهنی می‌باشد.یک نوآوری مهم که در این سیستم اتفاق افتاد، به عملکرد اینترکام اشاره دارد که می تواند بین تمام ساکنان مجموعه انجام شود. همچنین امکان ارسال پیام متنی از مانیتور یا واحد نگهبانی نیز وجود دارد.

پروژه SUNSET WAVES BENIDORM

این سیستم نخستین بار در Benidrom اسپانیا و در مجموعه SUNSET WAVES که از زیر مجموعه های شرکت معتبر آپارتمان‌های آمریکایی TM می باشد، نصب گردید.این پروژه مهم پس از مشاهده تمام گزینه‌های موجود در بازار با سیستم، IP G+ برند Golmar انجام شد. این پروژه در فاز اول شامل 268 آپارتمان است که در دو برج با شش دسترسی داخلی در هر برج و 3 دسترسی کلی، قرار دارند.

یک مانیتور  ART 7 IPG + در هر آپارتمان نصب شده که از هر کدام آنها می‌توان دو رله را در هر درب دسترسی فعال نمود. در این پروژه ورودی‌ها شامل، ورودی به برج و ورودی پله مربوطه می‌شود.همچنین این سیستم توانایی مشاهده 32 دوربین شبکه با پروتکل ONVIF نیز دارا می‌باشد. در این پروژه 10 عدد دوربین بولت مدل 8MPX CIP-24B برای پوشش محیط و یک NVR با 32 کانال مورد استفاده قرار گرفت.عملکرد مهم دیگر ، کنترل دسترسی است. هر کاربر می‌تواند از طریق مانیتور خود، کد دسترسی خود را ایجاد و ویرایش نماید که با وارد کردن کد در صفحه کلید پنل ورودی، درب را باز می‌نماید.

در ورودی‌های مجتمع، پنل ورودیSIXTY IP G +  6502 در رنگ آلومینیومی نصب شده است. منو دستگاه به 5 زبان مختلف موجود است، این فهرست همه ساکنان را نشان داده و امکان برقراری تماس مستقیم یا شماره گیری کد مربوطه آنها را امکان‌پذیر می‌نماید. علاوه بر این، مالکان می‌توانند از طریق کد شخصی خود یا تگ RFID در را باز نمایند.به صورت اختیاری، کاربر نهایی امکان نصب مانیتور ART 7W IPG + را دارد. فقط یک مانیتور باید توسط مانیتور دیگری جایگزین شود و نیازی به منبع تغذیه اضافی یا لوازم جانبی دیگر نیست. یک کد QR برای دانلود APP G2Call +  برای ANDROID و iOS در صفحه مانیتور ظاهر می‌شود. با یک روش بسیار ساده، مانیتور به WIFI کاربر متصل شده و در این صورت امکان دسترسی به تمام عملکردهای مانیتور از راه دور با تلفن همراه یا تبلت شما وجود دارد.

در این پروژه ویژه 70 واحد سوئیچ D4L-G + / POE و 34 منبع تغذیه FA-G +  و 2 واحد سوئیچ 8 پورت گیگابیتی برای تکمیل نصب از نظر زیرساخت شبکه مورد نیاز بوده است.برای برنامه‌نویسی سیستم، هیچ دانش شبکه خاصی لازم نیست. این سیستم بسیار ساده و بصری است و اختصاص هیچ آدرس IP به عناصر تشکیل دهنده سیستم ضروری نیست، زیرا آنها به طور خودکار از صفحه اصلی ورودی تولید می‌شوند.سیستم Golmar G+ IP  از یک انتقال کامل دیجیتال استفاده می‌کند، و به همین دلیل هیچ تأخیری در تصویر یا صدا وجود ندارد. این سیستم کیفیت صوتی و تصویری عالی را در هر زمان و همچنین پاسخ فوری به تمام عملکردهای انتخاب شده را ارائه می دهد. در مورد مراحل راه‌اندازی، پس از نصب ورودی اصلی، اطلاعات را به سایر عناصر نصب منتقل می‌نماید. مرحله بعدی روی صفحه نمایشگر هر مانیتور انجام می شود‌، جایی که ما شماره آپارتمان و ساختمان متعلق به آن را نشان خواهیم داد.

فقط در طی یک روز کاری، شرکت یکپارچه‌سازی سیستم توانسته است کل سیستم را بدون هیچ گونه مشکلی برنامه‌ریزی نماید، این کارایی و سادگی این سیستم جدید را نشان می دهد. حتی برای یک شخص امکان برنامه نویسی در حالت محلی نیز با این سیستم وجود دارد.